fredag 28 november 2014

"Kackel"

Genom Tehuset har jag fått många nya vänner. 

Inte bara från andra länder, utan även svenskar, födda i Sverige. 
Vi hjälps åt och har väldigt trevligt när vi träffas!
Skulle någon (man) komma in och kolla oss, skulle han tro att han kommit till en hönsgård!
Här "kacklas" det på alla slags språk, åtminstone när vi fikar. Visst har vi kvinnor större ordförråd?!

Sen berättar vi gärna både om lyckade och mindre lyckade bedrifter!

Mitt i vår stad har man gjort en ny trafikplats, typ rondell, med filer åt alla håll och kanter. Tidningen visade en skiss och förklarade hur man skulle köra.
Hade undvikit den i det längsta men nu bestämde jag mig för att åka där 
- utan att köra fel!
Hur noga jag än var, så nog körde jag mot färdriktningen en bit. Två jobbare i reflexvästar, stod och skakade på huvudet och tänkte säkert: fruntimmer vid ratten!
Men jag bjuder på det och med ålderns rätt skakar jag av mig det hela!

Gör aldrig män sådana misstag? 
Säkert, men de tiger om det!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar