torsdag 20 november 2014

Joy

Någon gång får jag frågan: 
- När ni reser själva så där, tycker ni lika och är överens om vad ni ska göra?

Oftast är vi rörande eniga och visar förståelse för varandras önskemål.
I Eilat bor vi på ett hotell "som ligger ner" med uteplats till varje rum.
Helt ok, om man bortser från att stället dräller av katter! 
Ni som känner mig vet att jag inte älskar katter precis!
Maken accepterar att vi har dörren stängd och inte sitter på uteplatsen. 
Förresten är man inte på hotellet mer än morgon och sen kväll!
... och på natten förstås :-)

För övrigt är det gott om katter i hela Eilat och man sitter nästan alltid utomhus och äter.
Jag vill då ha en kattfri restaurang och maken vill inte sitta nära någon som röker. Vilket inte bekommer mig det minsta! 
I går hittade vi en kattfri och rökfri restaurang! 
Lycka!

På förmiddagen var vi på bibelstudium, där en man berättade om " joy" glädje.
Han sa att ...
j står för Jesus, 
o för others, andra och 
y för you, dig själv.

Tar man livet i den ordningen får man glädje! 

Enkelt och lärorikt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar