torsdag 4 december 2014

Blommor

Om man inte vill skriva om politik eller religion i dessa dagar. Vad ska man då skriva om? 
Jo, blommor. 

Begriper mig inte på dem. De är inte som människor, som blir bättre ju mer omvårdnad de får, utan nästan tvärtom!

Novemberkaktusen på bilden, har jag inte ägnat en tanke åt på hela året. Gett den en skvätt vatten då och då, ingen växtnäring. 
Så bara börjar den blomma, helt överdådigt!
Däremot orkidéer är ett mysterium. Få dem att blomma om är helt omöjligt för mig. 
Har fått hur mycket råd som helst. 
Vatten en gång/vecka eller en gång/varannan vecka.
Hänga upp dem i ett träd på sommaren, låta dem stå i lite vatten.
En moster vattnar sina med äggvatten och de blommar jämt! 

Blomman på bilden är en väninnas!

Nu har jag köpt en bok av ett jultidningssäljande barnbarn. 
Får se om jag blir klokare!

Puh, inte ett ord av politik eller religion den här gången!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar