torsdag 23 oktober 2014

Överväldigad

Den här veckan har upptagits av en enda sak - packning. 

Vi har överväldigats av allt folk har skänkt.
Filtar täcken sovsäckar varma kläder mm
Ibland har det nästan blivit för mycket. Med ett trött leende tackar man när det lastas in sopsäck på sopsäck i Tehuset.
När jag var så trött igår tittade jag på ett inslag på fb. Jag är vän med en syrisk kvinna som förestår en grillkiosk. Hon hade delat hur en kurdisk kvinna blev stenkastad till döds. Man såg hur hon bad för sitt liv och även bad sin pappa om förlåtelse för det hon nu gjort.
Pappan ropade nej, nej tillbaka och var åskådare till stenkastningen.
När jag såg detta försvann tröttheten och jag blev heligt vred och tänkte vad spelar det för roll om man är trött av att packa! Om man nu kan göra det lilla, lilla för att hjälpa!

I dag fick jag i alla fall lite julstämning, såg julpynt på Åhléns och när jag kom hem rotade jag i frysen och hittade en burk julpepparkakor! 
Jättegoda efter 10 mån.
I morgon är det exakt två mån till jul!
Tacksam för allt vi har och kan se framtiden an med tillförsikt !








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar