torsdag 2 oktober 2014

Det händer..

Vissa veckor blir milstolpar! 

I förrgår föddes Nils!
... vårt nionde barnbarn! 

Gott, glädje, som Sebastian brukar säga!

Men att ha barnbarn innebär inte att man är datafreak!

Ja, de äldsta barnbarnen ligger långt före mig!

I tisdags skulle Soheila tala i Månsarps kyrka, och jag skulle berätta om Jönköpings Tehus. 
Fullsatt kyrka och där i mittgången skulle vi montera upp bildkanon med åtföljande dator för bildspel! Inför publiken!
Tror ni det gick som på räls? 
Ingalunda!
- Jag ringer min man, sa Soheila. 
... så får han förklara för dig!
Han, som körde bil på motorväg i Österrike vid tillfället och med dålig täckning, gav instruktioner!
Funkade inte! 
Till slut kom en ung kille fram 
(tror han var yngst där) 
och efter 10 min kom vi i gång med bildspelet.
Så blev det min tur och mitt USB gick inte att visa. 
Men som alla gånger i skolan när det strulat på liknande sätt, är det bäst att se glad ut, gilla läget och prata på !

Tacka vet jag diabilder!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar