torsdag 3 juli 2014

Resumé

Nu har vi återkommit efter ett par härliga och soliga paddeldagar. 

Läskar er med bilder från Gullholmen.

Har det alltid varit "flyt" när ni paddlat kan man fråga sig?
En gång hade vi stannat till på en ö utanför Hunnebostrand. Medan vi solade i godan ro fick vi se en motorbåt komma med vår kanot på släp! Hade väl varit för dåligt uppdragen och stuckit i väg när högvattnet. Vi hade inte ens märkt det! Det var flyt!

En annan gång överraskades vi av ett rejält oväder. Blåst och regn i full styrka. Fick kontakt med en motorbåt som bogserade oss tills vi hamnade i medvind och kunde segla hem (ja, det finns ett segel till kajaken). 
Och då gick det fort vill jag lova!
Riktigt rädd var jag när jag höll i tampen efter motorbåten när vi bogserades. Regnet piskade i ansiktet. Tänk om vi skulle kantra! 
Jag som inte vill ha vatten över huvudet! 
När jag utbildade mig till lärare fick vi göra vissa dykprov. Längddykning 10 m gick bra efter några försök men djupdykning 4 m fuskade jag faktiskt lite!
- Kan du tvätta håret då? frågar någon. - - Faktiskt flera gånger i veckan! 
Hur som helst ....
att paddla i spegelblankt vatten är guld!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar