tisdag 3 juni 2014

Relationer

När jag springer på morgonen ( nu fick jag sagt det igen) passerar jag ett torp. När vi flyttade ut hit, för nio år sedan, hade de två små flickor, de som ägde torpet. Flickorna hade en lekstuga och föräldrarna pyntade och höll snyggt i trädgården. Efter några år ersattes lekstugan med en studsmatta. Nu har det gått några år till och nu är det sällan någon där. Rabatterna är igenvuxna och mannen är där någon gång och springer över gräsmattan med en handjagare. Kan man ha en relation med ett torp? Nja, lika väl som man måste sköta om sin egendom, måste man sköta om sina relationer! Fb i all ära, men det ersätter inte det naturliga mötet. Underhåll relationer, det är värdefullt! I kväll ska jag träffa två fd kollegor. Vi försöker träffas regelbundet, viktigt och roligt! Förstått att kvinnor från andra länder vill skapa relationer med kvinnor i Sverige. I går sa en kvinna: du är min syster! Ett gott betyg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar