söndag 29 juni 2014

Att gå över ån

Förr när man skulle någonstans, var alltid tanken, nu måste jag köpa något nytt (klädesplagg) och så fyllde man på garderoben. 

Hade man tråkigt på typ festen kanske det berodde på att man hade fel klädsel, var ful i håret t.ex. 

När man blev äldre tänkte man väl inte så? ... men något nytt plagg blev det gärna.

Nu som pensionär tänker man lite annorlunda. Tittar i garderoben och blir kreativ, kommer på nya kombinationer. Inte har man tråkigare för det på festen!

Vad har det med blommorna på bilden att göra?
I helgen hade vi gäster och när jag var ute och sprang (nu fick jag det sagt-igen!) såg jag en törnrosbuske in i skogen och tänkte: det skulle vara snyggt i den grå vasen till kvällen med rosor i den.
Tog på mig stövlar, men shorts och klev iväg och fick gå igenom ett brännässelsnår för att komma fram. Benen brände som eld under ett dygn efteråt, men rosorna fick jag!
På tomten har vi buskar med vresrosor, lika vackra och inga brännässlor i närheten! Efterklok!
Såg någon rosorna i vasen?
Tror inte det!

Lärdom: antingen kan man säga, även om det är motstånd är det mödan värt. Eller som passar bättre här: gå inte över ån efter vatten.

Klädinköp: kolla i garderoben först!
Faller du aldrig nu för tiden? 
Ibland, lite, någon gång! 
Man är ju inte mer än människa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar