onsdag 11 september 2013

Let me be...









När jag var i Norge köpte jag en CD med underbar sång av Hilde Bedsvaag.

Lyssnade på den förra gången jag var där, och nu köpte jag den.
Särskilt en sång fastnade, "Let me be an instrument."

Den handlar om just det som man önskar vara:
Let me be an instrument of joy, an instrument of peace, an instrument of healing.....

När jag var ung minns jag hur jag tänkte och undrade vad Gud ville för mitt liv.
De flesta kristna tänker väl så...
En person som jag inte kände sa att han såg som en solkatt över mitt liv.
(Nu gillar jag ju inte katter, men en solkatt är ju något annat!)
Han sa att det Gud vill med mitt liv, var att vara just en solkatt, en återspegling av Guds härlighet!
Det hjälpte mig den gången och fick mig att slappna av i min iver och "kramp".

Samma nu:
- Vad vill du nu Gud?
Då blev den här sången en önskan...

Vara en glädjespridare kan man vara:
... även om man som Sebastian har begränsade resurser!
... och om man som Elma (ett barnbarn) är fyra år och livet är ett äventyr.

Och kanske kan man förmedla frid om man känner friden inombords.
Det är inte nödvändigt att vara i Österrike för det
... även om det underlättar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar