söndag 1 september 2013

Hur har vi det?

Är ju i Kristiansand, Norge på kvinnokonferens. Skulle äta frukost innan jag åkte till Sjärgårdshemmet, där konf skulle vara. Hittade ett fik och slog mig ner i solen. Tittade mig omkring och såg att vid alla bord satt det sk A-lagare. Några drack kaffe, men de flesta hade inget. Någon hostade fruktansvärt, satt med en cigarett och hade förmodligen KOL. En rullator stod vid ett bord. Så fick jag en tanke, som jag skämdes för. Tänk om någon tror att jag hör till dem? Tänkte då på Jesus , vilka han umgicks med. På konf talade en kvinna, som med sin familj bor i gettot i Missisippi. De lever verkligen där! Hjälper människor och har hjälpt många hopplösa fall.En tuff start, då de blev rånade mest hela tiden , men slutade aldrig tro på dessa människor, som dessutom hatade vita. Hur vågar ni ? frågar alla. Gud har satt oss här, var det enkla svaret.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar