torsdag 5 september 2013

Älska din nästa

Hur kan dessa bilder höra ihop?
...  tänker du.

 Jag lever fortfarande kvar i Norge efter helgen där och det jag fick höra där.

Amy Lancaster, som kvinnan heter, hennes resa satte spår.
Hon blev kristen som 10-åring, men lämnade Gud under studietiden. Hon hamnade längre och längre ut i sus och dus, trots det gick studierna jättebra. När hon hade en termin kvar på tandläkarutbildningen beslöt hon sig för att ta sitt liv.
När hon stod på fönsterkarmen på sjätte våningen och skulle hoppa sa hon:

- Jesus om du vill ha tillbaka mig ska jag ge resten av mitt liv till dig.

I detta nu kände hon som Jesu armar runt sig och som drog henne tillbaka in.

 Efter det har hennes gensvar till Jesus gått ut på att älska sin nästa. I gettot där de bor visar hon kärlek och omtanke till drogmissbrukare.

Och kärleken segrar!

Den man jag satt bredvid på fiket med A-lagare, som jag skrev om i förra inlägget, var tatuerad överallt man kunde se.

På handen stod det: welcome to hell.

 Vägen är smal och porten är trång till den rätta vägen!
Om du och jag visar kärlek till vår nästa och inte ger upp, är den trånga porten lättare att ta sig igenom!

Till och med kor visar kärlek till sin nästa!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar