måndag 11 mars 2013

Att hitta sin plats





Jag tänker inte skriva någon memoria om prinsessan Lilian
det är många andra som gör!

Vad som slår en är att alla som uttalar sig om henne är positiva
har bara goda saker att säga och skriva.


Jag har alltid beundrat henne för att hon vid hög ålder är så vacker!
Jag har tyckt att hon är den vackraste äldre kvinna jag sett!
Hon har alltid sett så lycklig ut och förstått att hon varit det också.
Trots att hon fått leva i skymundan i över trettio år med sin prins
och inte haft någon möjlighet att skaffa barn.
Till slut fick de gifta sig, men då var det försent med barn!

Att jag skriver om henne är att hon är en kontrast till alla dessa kvinnor
som gapade och skrek på internationella kvinnodagen i fredags.
Varför ska alla dessa hatiska kvinnor få så stort utrymme?

Det är så mycket som är orättvist får jag säkert till svar, jämställdheten har långt kvar.

Självklart ska det vara lika lön för lika utfört arbete.
Men varifrån kommer denna vrede i kampen mellan män och kvinnor?

I syndafallet antagligen
då dåliga sidor utvecklades och fick utrymme, både hos kvinnor och män.

Det står i bibeln att kvinnan är mannens beskydd på vissa områden
och mannen kvinnans beskydd på andra områden.
Beskyddet har ersatts av kontroll från båda håll!

Det kan handla om fysisk kontroll från mannen och psykisk från kvinnan.

Så vill inte Gud ha det!

Bland annat därför har vi startat Kvinnor i nätverk
där kvinnor ska inspireras till efterföljelse av Jesus.

En uppmuntran till kvinnor att tillsammans med män
tjäna sida vid sida
där man betjänar varandra till att bli det Gud tänkt från allra första början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar