tisdag 8 januari 2013

Positive thinking



Den här gången tänkte jag skriva om positiva saker.

En väst, vad ytligt, kanske du tänker.

Ska det vara som motvikt till det jag skrev senast blir det ytligt.

Skulle jag å andra sidan skriva att jag skänkt si och så mycket till en välgörenhetsorganisation,
skulle det ge mig mer glädje, men skrytglädje om jag berättar det för dig!

Västen ja...

 Sedan flera år prenumererar jag på Femina.

Ibland har de erbjudanden till nya prenumeranter. I mitten av hösten kunde man få en dunväst om man tecknade en prenumeration. Jag skrev till dem att vi som haft tidningen i många år får aldrig ta del av era erbjudande. Fick till svar att när min prenumeration går ut och jag vill förnya den, kan jag meddela att jag vill ha en väst!

Jag gjorde så, och i går damp den ner i brevlådan!

Ibland får jag frågan om den klädköpardetox jag gjorde för några år sedan, om den håller i sig.
Kan väl säga att jag tänker efter ordentligt innan jag handlar kläder.

För några dagar sedan var jag med dottern och en blivande sonhustru till Göteborg - shopping?
För det första var jag glad att få följa med dem!
Hade väldigt trevligt, fikade och åt och handlade en del förstås - på rean. Samma känsla fick jag som för några år sedan när jag kom in i en av klädkedjorna. Ett berg fullt med kläder med en reaskylt på toppen! Inte för det var dyrt, för man kan köpa mycket billiga kläder i dag.

Miljötänket satte in och det är väl närmast det som är viktigast!
Om alla tänker efter före i alla sammanhang, så blir miljön bättre!

Lite sensmoral på slutet i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar