lördag 26 januari 2013

Huvudlöst





Ibland kan man bete sig huvudlöst!

I går var jag hos frissan och bredvid mig satt en äldre dam, gammal dam kan man säga.
Vilken är äldst, en gammal dam eller en äldre dam?
Ja, ja den här " damen" var lik Julia Ceasar, om ni minns henne?
Hon var lika kaxig som hon också.
Hennes man var liten och tunn och bad liksom om ursäkt att han fanns till.
Försynt frågade han om hans fru var klar, men fick besked att han skulle återkomma om en halvtimme.
När han gått satte frun igång.
- Ser han inte för bedrövlig ut i håret? sa hon.
-Det är ju jag som klipper honom, sa frissan.
-Jag vet, men nästa gång ska jag vara med och stå bredvid
och tala om hur han ska bli klippt. Jag tycker han ska raka huvudet, det är modernt.
- Vi får väl fråga honom först, sa frissan
-Det behövs inte, jag bestämmer!

Ofta är det männen som anklagas för att köra över kvinnorna och bestämma .
I tidens anda uppfostras barnen att män och kvinnor är precis lika.
Män och kvinnor kan göra precis samma saker.
Därför var det extra roligt när en ung mamma berättade att hon på öppna förskolan
hörde sin son kommentera tjejer inför alla. Han sa:
Tjejer är bara bra på att se bra ut!
-Jag skämdes så jag höll på att dö, sa mamman.
Alla tittade undrande på mig och jag tänkte:
VAR hade han fått det ifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar