söndag 30 december 2012

Nyårslöfte, typ!



Så är det den övre bilden som gäller framöver!

Slut på sötebrödsdagarna!

Jag vet att det är tiden mellan nyår och jul som räknas
och inte tiden mellan jul och nyår!

Jag vet också att nyårslöften är till för att brytas, typ.
Men att lita på att vågen inte ljuger, det måste man faktiskt.
Står där på morgonen och smyger och ställer sig på den,
balanserar på ett ben och så lättklädd som det går.
Ingen får se för att slippa få frågan:
Har du gått upp?
Vet också att så många människor svälter på vår jord.
Det hjälper inte för stunden och huvudsaken är att man är frisk osv.

Fick som julklapp av Sebastian en korttidsprenumeration på en vecktidning.
Man får själv välja.
Kollade på listan och såg många läckra mattidningar
men också måbratidningar om att stoppa sötsuget t.ex.
Det får nog bli en så´n. Ska höra med dottern vad hon väljer.
Hon fick också en sådan prenumeration av Sebastian.
Hon kanske väljer en mattidning,
i så fall kan man ju få låna vid behov,
när sötsuget sätter in  - menar jag!

Gott Nytt Sunt År!

Eller som en väninna skrev på facebook

Nyårslöfte inför 2013:
Jag ska göra mitt bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar