måndag 19 november 2012

SPP

Du kanske undrar varför jag har en sådan rubrik, SPP.

Du vet säkert att det har med pension att göra!

Du har säkert också sett deras senaste reklam på TV.
Den med spermiens resa till ägget och konceptionen och fostret i magen.

Speakersrösten talar hela tiden i "jag form". Så spermien är en person som tänker och fortsätter om vad livet innebär och vad som händer. Kunde inte låta bli att skicka ett email till SPP och ge dem en eloge för att de ser det som händer i livmodern som en person som känner och tänker och inte ett livmodersinnehåll som kan aborteras utan betänkligheter inom en viss tidsrymd.

Fick svar att om några dagar skulle de återkomma med ett nytt mail och förklara sig!

Efter några dagar fick jag ett nytt mail där det stod att detta inte var tänkt så som jag uppfattat det, utan att man som individ ska tänka själv hur man vill ha det..

Jag svarade att jag förstod att deras film inte var ett inlägg i debatten mot abort, men att det kunde tolkas så.
Tror de tyckte att de gjort en film som inte var pk (politiskt korrekt)!

" Du har skapat mina njurar, du sammanvävde mig i moderlivet.
 Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster.
Alla mina dagar blev skrivna i din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit."

citat ur Psaltaren 139: 13, 16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar