onsdag 21 november 2012

På gång ...



Vet inte hur det började ....

......men någon gång fick jag en tanke om att ha ett café med hembakat,
kanske sälja kläder och smycken  (som jag ju är intresserad av).

Vad passar bättre än att bjuda på ostkaka i Småland!
Så gick tanken vidare och nu när jag slutat som rektor tog tanken form.

Goda vänner har cateringfirma och blev intresserade av att som dessert till sina exotiska plankor sälja ostkakor.

Grennaglass, som tillverkar glass på beställning, gjorde hjortronglass åt oss på våra egna plockade hjortron blev också intresserad att sälja våra ostkakor.

Blev tillfrågad att vara med på Gränna Julmarknad och sälja ostkakor.

Så nu rullar det på!

Kläder och smycken har jag hemma och bjuder in folk att komma och titta (handla) och smaka på ostkakan!

B&B Paviljongen skickade en tysk familj hit för viltlunch och utflykt:
Renskavspanna och ostkaka m hjortronglass
utflykt till Ramlaklint
Uppskattat!

När jag träffade Svenskt Näringsliv sa jag att jag kallar mig inte pensionär och inte senior utan after worker.
Det stämmer inte sa en kvinna där, du är ju en worker fortfarande!

Att jag berättar detta är att ni tidigare fick dela min vånda över att gå i pension.

Vad ska jag göra sen, var min ständiga undran?

Allt har fallit på plats så fantastiskt och jag trivs som fisken...

Jag glömde skriva att jag också är engagerad i Kvinnor i nätverk, också det väldigt stimulerande!
http://kvinnorinatverk.se/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar