tisdag 10 april 2012

Taket ...



Vissa perioder i livet, känns det som man har dåligt flyt,
eller att bönerna stannar vid taket.

Nu vet jag att det inte är så men det känns så.
Det är lite farligt att tänka så, då man lätt hamnar i en ond cirkel, som är svår att ta sig ur.
Jag menar att börjar man tänka att det är ingen ide´att be, jag får ju ändå inget bönesvar, då tappar man snart fotfästet!

En vacker dag kommer svaret, kanske inte på det sätt man tänkt, men på ett bättre sätt!

Förväntan, när man har dåligt flyt är att allt går åt skogen, vilket det naturligtvis inte gör.
Under påsken var vi i Dalafjällen och hade ett jättehärligt väder, lite isiga spår men allt gick jättebra!
Sebastian åkte slalom och var jättelycklig över det, vi var alla friska, inga skador eller olyckor.
Dåligt flyt?
Absolut inte! Men vad berättar jag?
Att jag satte mig på mina nya solglasögon, så de gick sönder!
Och sa att jag har dåligt flyt!

En närstående person frågade vad lycka är.
Ja, vad svarar man på det?

Lycka är ögonblick i livet, som man minns.

Livet går upp och ner ibland med dåligt flyt, men oftast bra flyt, ja nästan alltid bra flyt,
... om man tänker efter och det borde man göra oftare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar