måndag 30 april 2012

Konsten att pressa en apelsin

Min sonhustru har en blogg, som jag ofta är inne på.

Hon tar så fina bilder, som hon lägger in.
Förra veckan hade hon tagit ett kort på deras trendiga citruspress
som gett  köket en vårdusch! :-)
Gå gärna in och kolla på formelledesign.blogspot.com.

Samma morgon jag läste om detta var jag på konferens och åt hotellfrukost.
Hamnade på ett bord bredvid citruspressen och kunde studera hur folk bar sig åt när de pressade apelsiner. Det var en intressant.studie. Ett gäng engelsmän skulle testa detta.
Jag skriver testa för det verkade vara första gången!
En vände apelsinhalvorna upp och ner och tryckte till, varvid hela bordet fick sig en dusch.
En annan ställde glaset för lång ifrån, så saften hamnade på golvet.
En tredje tryckte utan att lägga i någon apelsinhalva, och såg förvånad ut när glaset inte fylldes.

Ja, det är en konst att pressa apelsin.....
Kanske var det för att det var enbart män, som gjorde detta, eller för att de var från England?
För att inte reta upp någon (min man t.ex) så säger vi att de aldrig sett en citruspress tidigare!

Glad Valborg!

1 kommentar: