lördag 31 mars 2012

Teknikens under

Tycker att internet och allt som hör ihop med det är en fantastisk uppfinning,
.... men att det alltid går snabbare stämmer inte.

Hur många föreläsningar har jag inte varit på där tekniken inte har funkat!
Föreläsaren som nervöst tryckt på alla knappar på datorn för att få fram en bild på storbildsskärmen och till slut fått hjälp av någon tjänstvillig i publiken, som ibland lyckats till föreläsarens stora lättnad.
Lika ofta har han/hon föreläst utan bilder. En föreläsare sa att hon alltid hade med sig overheadbilder i reserv.

Visst är man glad att overheadtiden är över, där bladet ofta bestod av svag liten svårläst text.
Kommer ihåg vad glad man ändå var när man slapp att skriva allt på blåstenciler utan kunde visa det man ville visa på väggen!
Undrar vad nästa uppfinning ska bli?

Att det tar tid med teknik fick jag uppleva igår när jag skulle hämta ut medicin på recept. Man hade nya datorer på Apoteket och apotekaren som skulle kolla mitt recept på datorn kom inte in på datorn. Hon tryckte, sprang och frågade och tryckte igen och frågade nervöst om jag hade bråttom.

- Starta om, står det.
- Ja, men gör det då, sa jag.

Minuterna gick  Jag såg min medicin på snurran bland alla vanliga mediciner som fanns på den.
Jag kunde ta den, om jag sträckte mig, men så går det ju inte till!

Blev hänvisad till kontoret där en manlig apotekare satt med en dator framför sig och lätt som en plätt fick jag min medicin.

- Skrev jag att den första apotekaren var en kvinna?
- Nej men det har ju faktiskt inte med saken att göra!

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar