lördag 23 december 2017

Välsignad jul!

Välsignad jul, eller välsignat liv!
Skickar med årets julkort!
Det på oss är gjort av en konstnär på Mont Martre i Paris.
Det var väl förra året vi var där?!
Ja, det har blivit många resor sedan vi blev pensionärer!
När vi var relativt nygifta och barnen kom i en lång rad, vet jag min mamma sa.:
Med så många barn kan ni ju aldrig resa ut över världen och se er omkring!
Nej, det kunde vi inte, men det tar vi igen med råge nu!
När jag gick i pension för drygt fem år sedan, kändes det jobbigt.
Jag älskade mitt jobb och mina fantastiska kollegor!
Nu har jag jobbat på Tehuset sedan starten för fyra år sedan, och älskar detta!
Har lärt känna så härliga människor från världens alla hörn och har världens bästa medarbetare!
Så tacksam!
Nu ska vi starta en egen Tehusförening i Jönköping!
Några frågetecken finns inför framtiden,
men ser man till Guds omsorg bakåt, är man inte orolig för att blicka framåt!
Nu är det jul, som vi ska tillbringa med våra nu stora barn och deras familjer!
Önskar er ett härligt spännande och välsignat 2018!
( kan väl inte låta bli att skriva en till blogg innan nyår!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar