torsdag 7 december 2017

It’s time..

Nu är det dags, sa Trump i dag.
Att flytta ambassaden.

Vad betyder det? Är det ett tidstecken?

Minns när jag växte upp inom pingströrelsen, på den tiden när syndakatalogen gällde.
Ungdomar i dag, har väl ingen aning om vad jag menar.
Nu är vi väl i andra diket!

Jag var rädd att göra något ”syndigt ” under uppväxten, t ex gå på bio, sminka mig osv.
Ja, jag gjorde det, men med dåligt samvete.

Och tänkte att om Jesus kommer tillbaka nu, får jag inte följa med!

Hur som helst hörde vi i predikningarna i kyrkan att Jesus kommer inte tillbaka förrän Jerusalem är enat, alltså inte delat.
Det lugnade oss, min kompis och mig.

Under sexdagarskriget 1967, blev Jerusalem en stad!

Nu händer saker igen, och vi vet inte vad det leder till.
Bäst hålla sig redo!

Delade ett inslag på min Fb.
En liten flicka sjunger Stilla natt.
Titta på det. Ingen bild i dag.
Den frid man ser på det bildspelet är långt ifrån livet i dag i Israel.
På lördag åker vi ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar