lördag 22 juli 2017

Stanna upp!

Jag spjärnar emot!
- Vad då? undrar du.

- Jag vill hålla kvar sommaren.
- Har du ångest inför hösten?
- Inte alls. Men hela året längtar man till sommaren, och i början går tiden i lagom takt.
Efter någon vecka gasar den på och tiden rusar iväg.

Just då vill man ta spjärn och hålla emot ett tag.
Kaprifolen som var i knopp, när vi kom till Fotö, blommar för fullt nu.



Och svalorna, som mot vår vilja byggt bo på balkongen, har släppt iväg sina ungar.
På bilden nedan ser ni varför jag ville hindra bobygget!



När jag ser blommande renfana eller älggräs, tittar jag bort.

De är för mig sensommarblommor!
Nej, nu ska jag inte bli melankolisk!

Det är fortfarande ljust om kvällarna, dagarna är varma och för all del hösten är rätt mysig när den väl kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar