fredag 17 februari 2017

Kulturkrockar

Nu var det länge sedan - igen.

Vi har varit två veckor i Egypten utan täckning den mesta tiden.

En kulturkrock! 

Man behöver inte ha uppkoppling överallt.

Vi reste en vecka med kryssningsfartyg på Nilen.
Mycket intressant. Portionsvis kommer ni få del av det framöver.
 

Under den tid jag jobbat på Tehuset har det här med kulturkrockar blivit tydligt.
Hur ska man hantera det?
Vi i Sverige är inte stolta över vår kultur och vanor på samma sätt som i andra länder.
Några bilder från ett stolt land.

 
 

När jag kom tillbaka till Tehuset i onsdags, brun och fin, tyckte jag, förfasade sig några kvinnor över hur brun jag var.

Det är inte fint!

I dag hade en kvinna med sig yoghurt och majsmjöl och smetade in i mitt ansikte för att det skulle blekna!

Ytterligare en kulturkrock!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar