tisdag 12 juli 2016

Firande

Oj, vad fort det går!
Flera dar sedan David, en av sönerna och jag firade gemensam födelsedag!

Då påminns jag om det under han fick uppleva, när han var ett år, och röntgen visade att han hade en tumör i huvudet.

Han höll alltid huvudet på sned och vi förstod att något var fel.
Efter många om och men fick vi det konstaterat att en tumör tryckte ögat ur läge.
Han kompenserade det hela med att hålla huvudet på sned.
Vad gör man i ett sådant läge?

Man kastar sig på Gud. Många med oss gjorde detsamma av släkt och vänner!

Efter några veckor skulle vi till Sahlgrenska för datortomografiröntgen,
Alltså skiktröntgen av Davids huvud.
Vi kände oss lugna och han var lugn och allt gick bra.
Efter en vecka ringde överläkaren och meddelade oss att det fanns ingen tumör kvar!
- Det ger vi Gud äran för, svarade jag.
- Jag tror det var slumpen, svarade han då!

Jag tror hellre på Gud, än slumpen!
Sedan dess höll han huvudet rakt och har gjort det sedan dess!

Så vi firade hans 36:e födelsedag med tacksamhet tillsammans med vår familj, som vi också är så tacksamma för!

Vad fyllde jag då?
Nästa år firar vi 70 plus 70 plus 30 
(Sebastian!)
Men det återkommer vi till längre fram!

Nu är vi på Öland tillsammans med Love Nepal. 
Det återkommer jag också till, snart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar