söndag 3 juli 2016

Dikesrenen?

Vilket dike menar jag nu?

När jag växte upp i pingstkretsar, var det de äldre som la ribban.
Vad som var tillåtet och inte.

Visst uppskattades vi unga och fick medverka i ungdomsmöte och så, men de äldre styrde.

Nu är det tvärt om, det är bara de unga som räknas, man satsar på dem enbart.
Hälsar high five vid ingången och använder ett språk, som passar unga.

Nu märker jag att jag låter gammaldags, är ju 69 nästa vecka, det är väl därför!
Varför kan det inte vara lagom? 
Alltså en mix!

Unga människor är bra, men behöver kompletteras med erfarenhet och visdom.
Då blir det ännu bättre!

I dag var jag i Värnamo på Israel vänners konferens.
Fullsatt av "gråhuvuden". Inte bra!
Var var de unga?

Lyssnade på
Dan Johansson, Israelvetare, det han inte vet om Israel är inte värt att veta!
Nästan 80 år.
Finns det någon kronprins månne?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar