måndag 14 mars 2016

Se bakåt eller framåt?

I går träffade vi några vänner och pratade om förr i tiden.
I vår ålder är det lättare att se bakåt, man har perspektiv på tillvaron.
Vi var nog eniga om att det då kristna Sverige var lättare att leva i än nu!
För övrigt är mycket bättre nu - allteknik t ex.
I kväll ska jag vara på Fjällstugan i Jönköping och berätta om Tehuset.
Nervös? Inte ett dugg - för det jag ska tala om, men nervös för att inte dator plus bildkanon ska funka. 
Inte orolig för att det ska bli strömavbrott, men att jag inte ska komma ihåg vad man trycker på för att det ska bli en bild!
Maken har visat mig otaliga gånger, barnen suckar och jag minns nada!
Är jag dum i huvudet??
Jag kan baka med assistent, jag vet hur spis och ugn fungerar när jag ska laga mat och kaffeautomaten begriper jag mig på. 
Blogga kan jag - men visa ett bildspel!
Tacka vet jag diabilder!
Är nog en generationsfråga!
Barnbarnet Nils 1,5 år är en fena på teknik! Fick han det med modersmjölken, månne!?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar