lördag 26 mars 2016

Påsk

Tog en hundpromenad i solen och såg de första tussilagon.
Ni som bor i varmare trakter har sett dem tidigare.
För en vecka sedan gick jag runt sjön med hunden.
Trodde det var vår även på andra sidan sjön. Men inte det!
 Snösörja omväxlande med lervälling, så det tog en timme extra att gå.
I dag blev det en kortare påskvandring och nu sitter jag på altanen med en kopp kaffe och en skål med några tussilago.
Njuter? 
Ja, och håller tankarna borta från Bryssel och allt annat hemskt som kryper inpå oss!
Så plingar det till. Får ett sms från en kvinna med fingerat namn och skyddad identitet.
Hon önskar mig glad påsk.
Hon som lever i ständig skräck för att mannen ska hitta henne och barnen.
Hälla syra på henne - igen.
Verkligheten kommer närmre.
Citerar Birros titel på debattinlägget jag läste förut:
Jag dumpar min oro vid Jesu fötter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar