onsdag 20 januari 2016

Varför?

Varför är det inte jul nu?

Beklagade mig just före jul att det inte är någon julstämning!

Har du kvar julen än? frågade dottern förra helgen.
Ja, för nu har julstämningen infunnit sig!
Så vackert när man åker hem genom skogen!
I går kom det väl lite för mycket av den varan! 
Skulle ta med Nils (barnbarnet) på inskolning på förskolan.
Fick dra vagnen på oplogade vägar och i uppförsbacke!
Förstod nu varför jag var spänstigare när jag hade småbarn. 
Man var aldrig stilla då!

En sak jag funderade över när jag såg sju 1-åringar, som michelingubbar stående i midiehög snö (för dem).
Overaller i all ära, står emot väta och kyla, men osmidiga!
Vantar likadana. De kan inte greppa något. Inte underligt att de ville in.
Kanske man kan uppfinna något bättre?!

Skönt att det blev vinter till slut. 

Det räcker om våren kommer i mars, april, eller?

Förskollärarna vill nog ha vår i morgon!
Klä på sju ettåringar i vinterkläder är inte lätt!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar