torsdag 21 januari 2016

Hur hemskt kan det bli?

Ofta får jag en tankeställare när jag träffar kvinnorna på Tehuset!

Vad har jag att klaga på jämförelsevis?
Att jag väger lite för mycket eller har ont i ett knä??

En ny kvinna berättade att hennes 26-årige son blev skjuten innan hon lämnade Syrien. En i raden.....

I dag kom en kvinna in som brukar titta in på Tehuset ibland.
Hon kom storgråtande. Berättade att på den gatan hon bodde på i Aleppo, tror jag det var, finns en restaurang. 
På nyårsafton skulle 15 unga män ordna en fest. Alla var högskolestuderande. Några var gifta och hade familj. Linda, som hon heter kände alla killarna. En av dem hade besökt hennes familj i höstas och ville flytta till Sverige när han blev klar med läkarutbildningen om ett halvår.
På nyårskvällen stormade ett gäng muslimer in på restaurangen, sköt alla de 15 kristna männen och skrek: Allah akbar!

Vilken Gud välsignar något sådant!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar