lördag 13 juni 2015

Problem - Lycka

Inom familjen har vi ett problem, som ni som känner mig väl vet om.
Tänker inte skriva om det här, men när jag beklagade mig för en väninna sa hon:
Om du inte har detta problemet hade du haft något annat.
Det fick mig att tänka i en annan bana. (Tack Rosie!)

Min mamma minns jag sa, att man håller kvar ett problem tills man får ett nytt.
Såg ett klipp på You tube om en kvinna som lidit av övervikt.
När hon bestämde sig för att gå ner i vikt och träna, lyckades hon få en perfekt kropp och vann flera tävlingar om snyggaste figur.
Blev hon lyckligare för det? 
Nej. Lyckan sitter inte i vikten.
Om någon säjer att han/hon aldrig har något problem, så ljuger personen, eller snarare fokuserar på det positiva i tillvaron och det är naturligtvis det bästa!

I går tog maken ett kort på mig när jag satt i en snödriva, därför att för exakt 45 år sedan satt jag på en snödriva på Nipfjället efter vårt bröllop och han tog ett kort.
Nu tio kg tyngre och 45 år äldre är jag om möjligt lyckligare än då!
Kasta alla bekymmer på Herren för Han har omsorg om dig!

PS OBS! Det är tillrådligt att äta hälsosamt och motionera, istället för att ligga på soffan och käka praliner. Men lyckan handlar om andra saker! DS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar