fredag 12 februari 2021

Semmeltider

När jag var barn, tyckte jag inte om semlor. 
Mamma bakade men jag tyckte bäst om köpsemlor i så fall!

När jag gick i flickskolan, köpte vi semlor på AnnaGretas konditori för 25 öre!
Det var tider det!

I år har jag redan ätit onödigt många.

Det finns ju olika sorts semlor nu för tiden.

Adiba, som förr hade Centralkonditoriet, numera jobbar hon på Circular Centre, gör jättegoda semlor!



Centralkonditoriet vann flera år i rad, Jönköpings godaste semlor!

På café Grafitgrå i Kaxholmen kan man köpa Flatbreadsemlor. Lite annorlunda, men goda!



(Försökte göra såna hemma, inte så bra!)

I går var jag och en väninna på Rudenstams och köpte deras äppelsemla - jättegod!



Värd att prova! 

(Tog med maken dit i dag, för att han skulle få smaka)

Ja, jag visste ju hur den smakade, men kunde inte låta bli att köpa en jag också!

Så var jag till Chokladfabriken i går och köpte ”semla” till barnbarnen!



Don efter person kan man säga! 

Men nu får det vara nog med semlor på ett tag!!

Så det fick bli en skidtur när vi kom hem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar