fredag 13 december 2019

Häng med

- Vilken ninja är du? frågade Nils, när jag hämtade dem på förskolan.
Tänkte att det är bäst att hänga på, så jag sa 
- Silverninja.
- Det finns ingen som heter så, svarade han förtrytsamt.
- Jo, nu finns det det, sa jag.
- Vem är du själv förresten?
- Ninja blå, sa Nils.
- Du kan inte vara guldninja, för det är Karl, fortsatte Nils.
Nog om det.

Lego hänger med år efter år. Nu har de skapat Ninjago, som blivit poppis.



Jag tycker att Ninjagorna ser så arga ut!



- Blir du inte rädd för dem? frågar jag.
- De är ju så små och jag tänker inte på dem när jag har lagt mig, blir svaret.

Tänk ändå vad Lego sysselsätter många barn!
Små som stora!
Min bror som föddes 1953 hade Lego minns jag. Fast det fanns bara vita då.





Fast för de små finns duplo, som är stora legobitar!

Skulle hjälpa Nils med ett bygge i dag.
- Ser inte hur det ska vara, sa jag.
- Det var konstigt, sa Nils.
- Försök i alla fall, du har ju glasögon på dig!
Inte hänger det på det, tänkte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar