onsdag 2 oktober 2019

Nystart

Vad kan den rubriken betyda?

Trodde nog att mitt pensionärsliv skulle börja på riktigt!😁
Men bilden här får symbolisera nystarten.



Här finns gamla grenar, som symboliserar det jag lämnat under årens lopp, men nya grenar finns!
Det nya är att jag kommer jobba med ”Trappa upp” i Jönköping.

I våras var vi på studiebesök på Yallatrappan i Rosengård, Malmö, som har en intressant verksamhet bland utrikesfödda kvinnor.

Visste inte då att något sådant startat i Jönköping.

I dag har jag varit på kursdag i Stockholm.



Trappa upp i Jönköping samarbetar bl a med Svenska Kyrkan.
På onsdagar ska vi vara i Sofiakyrkans församlingshem, då vi bakar till olika arrangemang som kyrkan har.

Både teori och praktik ingår för de kvinnor, som kommer dit genom Arbetsförmedlingen.

Intressant och spännande!

Så än hänger jag med!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar