onsdag 20 mars 2019

Sidospår

För att vara PK ska man skriva om klimathot, miljöförstöring och globalisering!

Just i da’ 
skriver ja’ 
om nåt annat, 
som upptar en stor del av mänskligheten. Intresset har väl lite övervikt åt kvinnohållet!

Alltså skriver jag om övervikt. Handlar det om matsvinnet? 
Det är ju också aktuellt!

Nej, att vi fokuserar så på vår vikt.

Är jag ett undantag? Nej.
I går var jag hos min moster och åt kakor. Hon kollar noga att man tar av alla sorter. 
Allt hembakat!
- Doppa nu! säger hon uppfordrande.

Bläddrade lite i Året Runt, som hon prenumererar på.
Sluta banta, stod det. 
”Kroppen gillar inte att svälta, utan kommer att streta emot och sänker förbränningen och gör allt för att spara.
Antalet fettceller i kroppen är konstant, sedan 20-årsåldern. Vid en diet tömmer du dem tillfälligt och kroppen strävar efter att fylla dem igen!”

I dag tänkte jag i alla fall ligga lågt med kaloriintaget.
 Då ringde  en väninna och sa att hon var på Huskvarna torg. Hon har förut berättat om vilka fantastiskt goda semlor de har där på tisdagar.

- De har sex kvar, ska jag köpa två till er?
Sa jag nej? 
Nej, jag sa ja.

Jag tar det väl lite lättare med intaget i morgon, tänkte jag.

Det är väl som med klimatet och miljön, inte lätt att göra en förändring!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar