söndag 3 mars 2019

Det här med ålder - igen

För kanske tio år sedan eller mer, ville jag inte tänka på åldrandet!
Pensionär var det fulaste ord jag visste. Det norska ordet ”pensionist” lät trevligare!

Förr eller senare hamnar man där, även om man inte tror det när man är ung!

Tiden är naturens underbara sätt att inte låta allt hända på en gång!

Alla får ju sina ”årsringar” även om vi försöker dölja dem!

Att röra på sig är viktigt. Tur man har hund!



Ska man vara lös i köttet, måste man vara stram i skelettet!
Man talar i dag om att ”sitta är det nya röka”.
Så ut och rör på oss, vi som kan!

Inte ska man klaga på lite ålderskrämpor. Det tänker jag på när jag träffar våra kvinnor på Tehuset. De har ont överallt, mycket är väl psykosomatiskt, efter allt de upplevt!

Tehuset ska byta namn nu till Cirkulär Center.
Allt handlar om ett hållbart tänkande och återbruk mm.

Två dagar i rad har det varit reportage i Jönköpingsposten om Cirkulär Center.

Är jag med på banan? Jajamen! Än hänger hon med!

Nu tycker jag inte att pensionär är ett fult ord!
Jag jobbar så mycket jag vill och kan - oavsett.

Köpt mig en t-shirt



Och i dag bakade jag en pensionärskaka!



För övrigt anser jag att Vasaloppet ska byta namn till Norskloppet!
Har inget emot Norge, men Vasaloppet ska vinnas av en svensk!

På tal om Norge var Nils där i somras med familjen.



Efter besök på en lekplats, sa han lite förtrytsamt till föräldrarna:
Här pratar dom språk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar