fredag 14 september 2018

Lycklig eller normal.

Träffade en relativt ung kvinna i går (pursvensk, bäst att tillägga, eftersom jag umgås med så många nysvenskar!)
Nu blir jag väl kallad för rasist, för jag gör skillnad på svenskar och svenskar!

OK!

Denna kvinna har värk i sin kropp och naturligtvis frågade jag hur hon mådde.

- Jag är så lycklig, svarade hon.
- Har du ingen värk längre? frågade jag.
- Det är ingen skillnad, men jag är lycklig!
- Vad har hänt?
- Inget egentligen, men jag har så mycket att vara tacksam för: min familj, mitt hem osv.

Vi svenskar uttrycker oss sällan så, vi klagar på allt möjligt.

Mina invandrarkvinnor däremot har lätt till skratt och är nöjda med litet!

I tisdags var jag på Frälsningsarmén och berättade om Tehuset.
Samling för daglediga.
Kårledaren (ung kvinna) sjöng med oss: Gyllene morgon..
En lovsång, vars text talar om Jesus återkomst.
Kårledaren avbröt efter en vers och utbrast:
Ni ser ju inte glada ut när ni sjunger!
Tänk på texten!
Nästa vers sjöng vi väl lite högre och bättre!

Nej, se det positiva i tillvaron, som våra partiledare, som alla utropade sig till segrare efter valet, men i själv verket var förlorare!
Ingen vann - egentligen!

Men det är väl så att lycklig = normal




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar