måndag 24 september 2018

Det här med teknik

Nu vet jag inte om jag är sämre än andra kvinnor i min ålder, men det tekniska är inte min grej, om man säger så!

Det visar sig ständigt, när jag söker information på datorn.

Gör så här säger maken, eller så här. Ja, du kan göra på det här tredje sättet också, det funkar.

Jag vill bara veta ett sätt, säger jag.
Och dessutom skriva upp punkt för punkt!

Som om inte detta vore nog, så har jag dåligt lokalsinne!
Nu vet ni några av mina brister.

- Har du läst igenom boken? frågade maken för vilken gång i ordningen vet jag inte.



Tjock bok och tråkig, alltså instruktionsboken för min bil.

I går var jag i Tranås och hälsade på dottern med familj.

Naturligtvis körde jag fel och fick ringa dottern om vägbeskrivningen.

- Kör man mot Österbymo? frågade jag.
- Det vet jag inte, svarade hon.

Så småningom kom jag fram och inför hemresan  sa sonen, som också var där, 
- Jag kör före så du hittar rätt!

När vi åkt en bit, stannade han och kommenterade att jag inte hade lyset på.

- Oj, sa jag, det ska sättas på automatiskt.
- Du får köra på dimljus hem.

Funderade på om någon säkring gått, eller när jag vände på väg till Österbymo, på en sandhög, hände något då?

När maken hörde om detta sa han:
- Ljuset sätts på när det skymmer, inget är fel på ljuset!

Har du inte läst instruktionsboken  - än???



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar