torsdag 5 juli 2018

Väder och fotboll

Det finns två samtalsämnen i Sverige i dag: fotboll och vädret!

Vädret har alltid varit på tapeten i Sverige, oavsett hur det ser ut!

Förra sommaren regnade bort, sa någon. 
Nu torkar sommaren bort, sa en annan.

Visst är det skönt i solen, om det inte är för varmt.
Men man får inte vara alltigenom glad, för tänk på bönderna, som måste nödslakta.

I början av 90-talet var jag på en kvinnokonferens i USA. Där var bland alla andra kvinnor några från Australien.
Det talades om att ozonskiktet över Australien var extra tunt.
En av kvinnorna berättade att när man hängde ut tvätten, måste man ha något på huvudet, för att inte bli bränd.

Så kände jag det i går, när jag hängde ut tvätten!



Hur framtiden blir, vet vi inte ( men i dag hjälper Herren, kunde jag inte låta bli att skriva!)

Jag har i åtanke ett klipp jag såg på You Tube av en kvinna i norra Sverige, som pulsade genom meterdjup snö, för att hänga tvätt ute!
När är det lagom?!

Nog om vädret!

Så det här med fotbollsfeber, som Sverige drabbats av.



Förr var det syndigt att titta på fotboll och annan sport!

Nu skriver Stefan Swärd:
Du kan som kristen med gott samvete, titta på fotbolls-VM. Men fastna inte i tv-soffan, för det finns trots allt viktigare saker i livet.

Får se vad vi pratar om nästa vecka och nästa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar