måndag 30 juli 2018

Sluttampen

Sista veckan på semestern. (Ja, det kan man säga även som pensionär!)
Som vanligt är vi i svärmors hemtrakter i Idre, för att plocka hjortron.
Jag har hängt med i ungefär 50! år.
I början träffades hela släkten på hemgården för att plocka ”skogens guld”!
(Min svärmor hade 10 syskon).



I år är maken och jag ensamma!
Generationen före oss, finns inte längre. Men var är vår generation och nästa?
Hur som helst är det rätt jobbigt att jaga ”guldet”. Man går i timmar över stock och sten. Ibland hittar man, ibland inte!







När vi kommer tillbaka slänger jag ur mig till maken:
Förstår dem som köper sylt på ICA!
Men då missar man:
Getingbo


Renar


Och huggormar!


Bilderna tog maken.
Ormar håller jag mig på avstånd från.
Det var ju en orm som lurade Eva. 
Vad är det som säger att den inte kan luras igen!?
PS hemkokt sylt blir dessutom mycket godare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar