torsdag 5 oktober 2017

Lilla fruntimret

I kväll var vi på en träff, där vi lyssnade på Gunilla Dahlgren, alias lilla fruntimret.

Hennes alster har man ju läst, alltid lika träffande!



Hon berättade många historier bl a om glömska, när man blir äldre.

Tre äldre damer träffades, den ena sa (och det har JAG faktiskt glömt!!)
Den andra sa: 
- När jag går i trappan funderar jag på om jag är på väg upp eller ner!
Den tredje sa: 
- Jag är inte glömsk, peppar, peppar, ta i trä, sa hon och knackade på bordet.
- Oj, sa hon, någon knackade, måste se efter vem det är!

Namn har jag svårt att komma ihåg.
Ibland, som tur är kommer namnet fram efter en stund. Men oftast när man lagt sig!
Här kommer några roliga kort av lilla fruntimret!







Må så gott och tag vara på livets glädjeämnen!
Och de är många, om man ger sig tid att upptäcka dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar