onsdag 27 september 2017

Att göra en synvända

För några år sedan, när jag fortfarande jobbade som rektor, ordnade kommunen en studiedag.
Den bar namnet: Att göra en synvända.

Det innebar att man gjorde helt om och ändrade på en del saker inom skolvärlden.

Ny pedagogik, nytt tänk i klassrumssituationen, lärarrollen ändrades osv.

Synvändor kan man göra inom alla livets områden!
Jag har t ex gjort en synvända angående naturen.
Förrut älskade jag att springa på stan. Ut och in i butiker.
Nu gillar jag att gå i skogen, bo på landet (som jag gör)
Kanske åldern?
Liksom att jag frågar mig själv ibland:
Vad vill JAG egentligen? 

Det här kortet tog jag i dag!



Dags för en synvända. Vintern är på ingång!



Det här bandet satt fäst på ett plagg jag köpt!
Dags för en synvända! 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar