tisdag 8 augusti 2017

Tillåt dig att blomstra!

I går såg jag, för andra gången, sockerfilmen på TV.
Man kan bli nerstämd för mindre!

Vi äter ungefär 40 sockerbitar om dagen, utan att äta rent socker, godis eller läsk!
Det är dolt i den mat vi äter, som glukos eller fruktos!


Så ska vi ju välja ekologiskt och kravmärkt!

Faktiskt är djuren klokare än vi.
En kvinna berättade att deras katt älskar fläskfilé, men bara kravmärkt kött, annars äter hon inte!
Deras papegoja älskar bananer, men bara ekologiska!

Allt det här, vad som är bra och inte bra, ändras ju också då och då!
Förvirring råder!

Men i morse lyssnade jag på Joel Osteen.
Han är väl USA:s populäraste predikant.

Har skrivit sex böcker, den senaste: Jag är..
Betyder att man ska tala positivt till sig själv:
Jag är välsignad, jag är lycklig, jag är...
Ofta talar vi tvärtom till oss själva och vi får det vi säger!

Tillåt dig att blomstra, avslutade han med!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar