fredag 4 augusti 2017

Rosorna vid vägen

Läsa en bok, kan vara att se rosorna vid vägen!
För många år sedan läste jag en bok, som handlade om att upptäcka sina gudagivna gåvor. Efter varje gåva stod det om ett dike man kunde hamna i med den gåvan. Alltså något man skulle vara vaksam på!

För min gåva (administratören) skulle jag inte glömma att se rosorna vid vägen!



Blev påmind om det i dag!

För mycket mobilgloende, dator eller paddgloende, gör att man missar många rosor!
Däremot att läsa en bok, kan vara rosupptäckande!
(Du kanske inte delar min uppfattning, men det är ok!)
Har läst en mycket intressant bok i sommar.



Den ger en tydlig bild av hur kvinnan hade det på Jesu tid och förklarar bibelorden, som handlar om kvinnor!
Kvinna, slav eller hund - samma värde då!
Jesus gav kvinnan ett annat, bättre värde!
Läs den!

Läs också som ett komplement den här boken!
Man behöver inte hålla med om allt man läser,

Men det är inte farligt att läsa om hur andra tänker, från sin synvinkel!

Man kan hitta rosor!
I dag fick jag en bok med posten, som jag beställt!


Får se om den innehåller några rosor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar