lördag 7 maj 2016

Förändringens ständiga vind

Förr gillade jag inte förändringar, men det går bättre nu!

Många förändringar går inte att hindra som tidens förändringar t ex.

En bit från oss finns ett torp, där en familj med två små flickor brukade vara.
Det var då för 11 år sedan när vi flyttade hit på landet.
Föräldrarna skaffade en lekstuga där flickorna lekte för fullt, medan föräldrarna fixade i trädgården.
Efter ett antal år ersattes lekstugan av en studsmatta.
Familjens besök var nu inte så täta och trädgården började långsamt växa igen.
I dag såg jag att studsmattan var borttagen och bara några plintar kvar.
Och trädgården, ja, det var ingen trädgård längre!

Allt förändras, så även startfunktionen på bilar! 
På tal om inget!

I går körde jag maken till en plats där han skulle åka inlines.
Nyckeln till hans bil lägger man i ett fack vid instrumentbrädan under körning.
Han steg av och jag körde iväg för att göra några ärenden under tiden.
Plötsligt började en varningssignal blinka och jag läste på displayen att nyckeln inte fanns!
Körde intill kanten och ringde maken.
Han hade inte nyckeln, för han hade inga fickor på träningsshortsen.
Jag letade överallt i bilen, men ingen nyckel.
Hade motorn på! Dummare är jag inte!
Åkte tillbaka till utgångsläget och maken hade då hittat nyckeln instoppad i liningen på byxan!
(Skriver inte i kalsongerna)!

Tacka vet jag min bil, med gammaldags nyckel!

Alla förändringar är inte bra, men kanske nödvändiga!

Vad sägs om den gamla skylten
 ej parkering? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar