måndag 2 maj 2016

Att vrida huvudet.

I lördags när jag såg flaggorna hissas framför slottet, fick jag en aha - upplevelse!
Ja, jag såg det på TV, hade gärna velat vara på plats.
Vi har ensidigt tittat åt ett enda håll i Sverige.
Varför hamnar vi alltid i ett dike?!
Helt fokuserat på alla problem som invandringen till vårt land fört med sig.
Dagligen matas vi med hur vi ska lösa flyktingkrisen på bästa sätt.
Dåligt samvete ska vi svenskar ha för att vi inte gör tillräckligt!
Till slut dignar man under alla krav och tillkortakommanden.
Jag tror, att de flesta med mig vill hjälpa, efter sin förmåga.
Vi behöver inte ha samvetskval!
Därför var det så befriande att se svenska flaggan hissas!
Vi bor i ett fantastiskt land med enorma möjligheter. Vi är fria!
Man måste kunna glädja sig åt det och självklart dela med sig till sin omgivning, vare sig det är svenskar, nysvenskar eller asylsökande.
Man måste få lov att älska sitt land, med dess kultur och kristna arv.
Och tycka att vår flagga är vackrast i världen!
Man är inte rasist för det!
Heja Sverige!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar