söndag 20 december 2015

Var inte rädd

Varför en sådan titel, dagarna före jul?
Det finns människor som har fruktan inför julen.
Man har ingen att fira med kanske, man har inte köpt julklappar än, inte förberett julmat, inte städat...

Jag är inte rädd för något av detta, men känner mig lite skakis - efter ett jobbigt samtal med en nära anhörig och blev dessutom bestulen på min plånbok igår.

Fick distans till det hela när jag var i Klara kyrka i förmiddags.
Fick höra om att lämna sina bekymmer och sin rädsla till Gud.
Rädslan är den sämsta kompis man kan ha!
Man kan ställa sig frågan: Hur ska det ske? Lösningen på min oro.
Bibelns svar är : den Helige Ande - Lita på mig!
Vilka gäller det?
Bibelns svar: Var och en!

På kvällen var vi på en fantastisk julkonsert. Hillsongs : This is Christmas.
Fullsatt på Hovet , 6000 platser.

På förmiddagen fick jag tillbaka friden och på kvällen glädjen.

Och du, stressa inte inför julklappar. Den största gåvan har vi redan fått!! 
Kristus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar