torsdag 17 december 2015

I fel tidsålder

All denna teknik gör att jag känner mig just så'n. I fel tidsålder.
Min mobil, som ni vet blev stulen skulle jag nu ersätta med min gamla trötta mobil.
Min klagan ledde till att maken gav mig sin gamla mobil, men den var av ett annat märke, så en helt ny inlärning påbörjades!
Så fruktansvärt blåst kände jag mig! Fattade nada!
( blåst, kanske man inte säger längre och inte nada heller! )
Dottern sa "fiine" inför sin klass vid ett tillfälle, och fick höra att sådant säger bara ungdomar!
Hon är drygt 40!
Läste något bra om att man ska vara glad att man är gammal, för det är inte alla som blir!
Klokt sagt.
Såg ett avsnitt av julkalendern, som handlar om förr i tiden och insåg att det var väldigt mycket som var sämre förr.
Det här med tekniken är ett nödvändigt ont om man får säga så!
Vintrarna var bättre förr, för oss som gillar snö.
Lite lagom kallt ska det vara, vill inte frysa!
Självporträtt på sista bilden.
Ett fruset eklöv stod det under bilden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar