måndag 16 november 2015

Beroende

Måndag är min lediga dag.

Ja, så är det att vara pensionär! 
Men jag gillar det!
Den dagen drar jag igång allt som behöver göras. 

Städar
....och det gick bra!
Full diskmaskin
....den funkade inte alls! Den har krånglat ett tag, men nu var det tvärstopp!
Tänkte baka bröd. 
.... assistenten vägrade starta. Försökte med olika kontakter, tänkte vägguttaget krånglade.
Bad också till Gud (för det skulle Sebastian frågat om jag gjort! )
Inget hjälpte!
Matberedaren la av för ett par veckor sedan tillika kaffemaskinen!

Ju mer maskinellt, ju lättare blir det fel!
Som att visa bildspel med hjälp av dator och bildkanon!
Tacka vet jag diabilder.
Handdisk och handbakning, får det bli!
Vet att detta är välfärdsproblem och jag borde skriva om terrorattacker - men slå på TV eller radio så är all info där!

Och nu är julklappsbekymret löst för mig och maken, ny diskmaskin!

PS Novemberkaktusen kan man lita på, blommar flitigt varje november! DS

PS 2 ......oouuups ....när maken kom hem fick han igång både diskmaskin och assistent!! Blir att tänka ut ny julklapp DS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar