lördag 20 september 2014

Sista sommardagen 2014?

Hela veckan har man hört att sommaren tar slut till helgen!

Vi passade på att åka till Eksjö och titta på Beridna Högvakten. 
Är medlem i Beridna Högvaktenoch tycker det är viktigt att stödja! 
60 hästar var på plats och marschmusiken fick det att spritta i benen! Särskilt marschen Carolus Rex, som tillägnats Karl den tolfte! Som jag skrivit förut älskade min pappa militärmusik, ja hela militärgrejen egentligen! Vi marscherade i vardagsrummet han och jag med taktfasta steg till musiken! 
I min tidiga barndom är bäst att tillägga! Inte i går alltså!
När vi passerade det förut fullbelagda regementet, tänkte jag att det var en dålig idé att skrota vårt försvar
... särskilt nu när den ryska björnen ryter!

Vi avslutade den sista sommarkvällen med surströmming, vad annars?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar